Friday 3 October 2014

~ SET KEHAMILAN ~ Pengalaman terindah~,~'~<@

Bismillahirahmanirrahim...
Hari ini farah nak kongsikan dengan anda semua mengenai set kehamilan shaklee...kat sini ada sedikit maklumat berkaitan kehamilan yang mungkin dapat membantu anda semua....
Kehamilan terdiri dari 3 peringkat
1) trimester pertama - bulan pertama hingga ke 3
2) trimester ke-2 -bulan ke 4 hingga ke 6
3) trimester ke-3 - bulan 7 hingga kelahiran
Slide3
Menurut pakar, ibu hamil perlu hamil vitamin sejak dari perancangan untuk hamil lagi, terutamanya ambil asid folik untuk memastikan tulang dapat terbentuk dengan baik.
Apabila ovum bercantum dengan sperma, akan berlaku proses pembahagian dan sel-sel organ semua akan terbentuk. 
Maka kerana itu amat perlu vitamin sudah diambil untuk membantu pembentukan sel-sel baru.
Di Shaklee, terdapat Set Kehamilan Shaklee yang menyediakan set lengkap untuk membekalkan nutrisi lengkap untuk ibu hamil. Juga terdapat set selepas kelahiran.
APAKAH MASALAH UTAMA YANG DIHADAPI IBU MENGANDUNG
1- Rasa mual dan pening luar biasa diwaktu pagi (morning sickness )
2- Alahan teruk seperti kegatalan
3- Kurang selera makan
4- Kerap muntah dan loya menyebabkan badan tidak bermaya
5- Kekurangan sel darah merah / anemia
6- Kelihatan pucat
7- Mudah berasa letih dan malas
8- Cepat marah dan sensitif (mudah menangis)
AMALAN DIET IBU MENGANDUNG SANGAT PENTING


Pemilihan makanan yang betul amatlah penting semasa hamil kerana setiap apa yang ibu makan akan memberi kesan kepada bayi yang dikandung....


Slide8


Apa yang ada di dalam Set Kehamilan Shaklee. ?

Set Asas untuk trimester pertama terdiri daripada:
 Set asas untuk trimester 2 & 3 terdiri dari:
  • Protein(Energy Soy Protein) ~Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui sel2 tisu ,hormon dan enzim di dalam tubuh.Sangat diperlukan oleh wanita yang hamil dan menyusukan anak.penting untuk pembentukan kuku,rambut dan kulit.Esp juga memberikan ibu tenaga dimana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk. Ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat.Selain itu,protein ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi.Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta,uterus,penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah Keperluan protein ini semakin penting ketika kehamilan memasuki trimester ke-3.
Slide9
  • Multivitamin(Vita-lea) ~mengandungi 12 vitamin dan 7 galian dan ianya lengkap dengan iron formula.Iron formula sangat penting bagi ibu yang mengadung dan menyusukan anaknya.Kekurangan iron boleh membuatkan si ibu lemah,mudah nak pitam atau pengsan,Hb rendah dan sentiasa kelihatan pucat lesu.
Slide15
  •  B Complex ~Lengkap dengan 8B iaitu keperluan tubuh yang sempurna ke atas vitamin B.Suplemen B complex Shaklee mengandungi Folic acid,Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon .Vitamin B dikatakan sangat penting untuk pembentukan tulang tengkorak anak di dalam kandungan.
Slide16
  • Vitamin C(Sustaine Realese Vita-C) ~Sebiji vitamin C Shaklee bersamaan 7 setengah biji oren dan memenugi keperluan vitamin C minima tubuh kita iaitu 500mg.Ia sangat unik keran tidak mempunyai pewarna malah pengawet tambahan.Ianya adalah sustained realese dan akan digunakan secara beransur-ansur mengikut keperluan badan kita.
Slide12Slide13
  • Omega -3(Omega Guard) ~Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan.Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak.Ianya juga membnatu memecahkan lemak di dalam tubuh kita.Jadi ia membantu ibu mengawal berat badan ketika mengandung.
Slide26
  • Kalsium(Ostematrik) ~Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel dan pembentukan tulang bayi.Tidak mengandungi lemak berbanding ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu.Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna.membaiki ransangan urat saraf,mengelakkan kekejangan otot,sakit pinggng,lenguh-lenguh dan kebas kaki/tangan terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.
Slide22

SET KEHAMILAN copy

Ketahanan Setiap Vitamin.

ESP – 1.5 – 2 bulan
Vitalea – 4 bulan
Vitamin C – 6 bulan
Ostematrik – 1 bulan
B Complex – 4 bulan
Omega – 3 bulan.

Harga Set Kehamilan Shaklee.

ESP – RM150
Vitalea – RM88.75
Ostematrix – RM61.00
B Compleks – RM53.75
Vitamin C – RM92.50
Omegaguard – RM136.00

Total – RM582

Jika puan mahukan penjimatan lebih, puan boleh hubungi saya untuk menjadi Ahli Shaklee. Penjimatan hingga 20% jika puan mendaftar menjadi ahli.
Boleh hubungi kami dengan segera untuk pendaftaran Ahli. Pendaftaran hanya RM65 dan tidak perlu renew setiap tahun, puan boleh menikmati harga istimewa sebagai ahli seumur hidup. Mudah kan?

Berikut adalah Testimoni Set Kehamilan Shaklee

pregnant-mom-happy-sibling

esp strechmark
Hubungi Farah segera....konsultasi percuma dan farah akan guide anda untuk cara pengambilan yang betul dan cadangkan vitamin2 ikut kesesuaian anda dan bajet anda....  

~ Farah Hassan
~ whatsapp/sms 0174399053
~ SID 1124151 
~ COD Relau, Bayan Baru, Bayan Lepas, USM, Paya Terubong, Ayer Hitam, Jelutong, GH Penang, Bukit Jambul dan post kadar rata seluruh Malaysia

2 comments:

  1. nice info, saya belum berkahwin lagi..




    http://warkahterkini.blogspot.com/2014/10/pm-najib-tidak-sengaja-menaikkan-harga.html#.VDUuw_mSz9U

    ReplyDelete
    Replies
    1. info2 berguna untuk bakal2 ibu n ayah...hihihi.xpa xkawen lagi pon xsalah baca.,tambah ilmu...hihi

      Delete